Vaccineren

• 12 weken: cocktailenting

Aanvullende vaccinaties:

• Bij puppycursus: kennelhoestvaccinatie
  • Bij verblijf in een kennel: kennelhoestvaccinatie
  • Bij vertrek naar het buitenland: rabiësvaccinatie (minimaal 3 weken van tevoren)
Volwassen honden:
Vaccinaties:

Is de hond een jaar dan krijgt hij nog een keer de cocktailenting, daarna wordt dat om de drie jaar.

Om de drie jaar de cocktail
Vaccinatie tegen Parvo, Weil (Leptospirose), Hondenziekte (ziekte van Carré of Canine Distemper Virus), besmettelijke leverziekte (Hepatitis Contagiosa Canis).
Dit omdat de entstoffen parvo, hondenziekte en besmettelijke leverziekte langer werkzaam zijn.

Toch is het advies elk jaar te vaccineren omdat de entstof van leptospirose een jaar zijn werk doet in het lichaam.

Rabiës (hondsdolheid):
Wij vaccineren met de rabiësenting die 3 jaar geldig is! Wanneer u met uw hond naar het buitenland wilt, kunt u zich het beste ruim van te voren op de hoogte stellen van de invoereisen.

Kennelhoest (Bordetella)
Een goede kennel stelt deze vaccinatie verplicht. Ook wanneer u met uw pup naar puppycursus gaat is het verstandig deze vaccinatie te geven.

Vaccinaties katten

Kittens:

9 weken: katten- en niesziektevaccinatie

12 weken: katten en niesziektevaccinatie

Volwassen katten:

Elk jaar de niesziekte:

Vaccinatie tegen Niesziekte (er wordt gevaccineerd tegen het Calici- en Herpesvirus)

Om de drie jaar Kattenziekte (zeer besmettelijk virus met een heel hoog sterftecijfer).

Vaccinatie tegen Kattenziekte is langer werkzaam in het lichaam.

Rabiës:
Wij vaccineren met de rabiësenting die 3 jaar geldig is!  Wanneer u met uw kat naar het buitenland wilt, kunt u zich het beste ruim van te voren op de hoogte stellen van de invoereisen.

Vaccinaties fretten
Fretten zijn gevoelig voor het Hondenziektevirus. Gelukkig kunnen we de fret hiertegen vaccineren met Nobivac Puppy DP®.

Vaccinatieschema:

Pups vanaf 9 weken: vaccinatie Hondenziekte